30 Juli. Skönt med lördag!!

Yiippi de är äntligen lördag. Jag vet inte om de bara är jag men de känns som att den här veckan har varit hur lång som helst. Första jobbveckan efter semestern är snart över bara en dag kvar. Visserligen börjar en ny vecka snart men va gör de, nu har man ändå jobbat in sig i tempot. Nästa vecka få gärna flyga förbi för nästa helg åker vi till Göteborg och gör stan osäker. Oj som jag längtar till dess ska bli så himla mys och komma iväg några dagar och bara ha lite kul. De jag kanske mest framemot de är nog att bo på hotell och äta den goa frukosten som brukar serveras.

Näe nu ska jag ta fram lite lördagsgottis och dippa grönsaker och se om de kanske finns någon bra film.

27 Juli. De är sommar de.

Heej hej hejsan.. Så underbart man kan må ibland. Har just kommit hem från ett dopp i sjön (årets första). Helt sjukt att de snart är augusti och jag har bara badat en gång i år och de va ikväll, men oj så skönt de var. Och solen nästan brände fast klockan var halv åtta. De är sommar de. Man måste ta vara på de underbara kvällarna vi får annars kommer hösten och vintern kännas ännu längre än va den är.

Imorgon är jag ledig vilket känns jätteskönt då kan man fixa de sista med lägenheten så de helt klar och med tanke på att M:s brosa med familj kommer och hälsar på helgen så känns de extra skönt om allt kunde blir klart så de slipper bo bland våra flyttlådor. Näe nu ska jag mya ner mig i soffan och kolla på en film.

Då va man tillbaka da!! Första dan efter s...

img_7824 (MMS)

Då va man tillbaka da!! Första dan efter semestern.. Känns väl så där. Men de är väl bara och köra på...  "cash is king" :)  har trots allt bara 2 timmar kvar nu så jag ska väl egentligen inte klaga :) näe nu kallar jobbet!! Hörs senare.

24 Juli. Jag vill ha en egen måne.

Gomorogn. Nu är jag äntligen hemma och ha sovit i sängen för första gången sen vi flyttade in i den nya lägenheten. Efter nästan tre timmars resande igår så kom jag äntligen fram. Kvällen bjöd på en god middag med bästa och sen lite gitarr klinkade. M håller på att lära sig och spela gitarr och har blivit jätteduktig och kan spela nästan hela Jag vill ha en egen måne. Nu försöker jag bara ta vara på mina sista timmar av semestern innan jobbet drar igång imorogn. Idag blir de nog lite fix här hemma sen i eftermiddag blir de bio för att de självaste Harry P. Ser verkligen fram emot och se den så nu hoppas jag att de blir ett riktigt bra slut på filmerna. Näe om man skulle börja fixa lite här hemma så de blir klart någon gång. Sen är de nog inte helt omöjligt att de blir lite bak här hemma. Är så sugen på nått gott idag.

23 Juli. Bara 5 timmar kvar nu.

Om bara 5 timmar befinner jag mig i Norrköping igen vilket känns helt okej. De ska bli underbart och få träffa bästa men resten kan lika gärna vara. Antar att de bara är och köra på som vanligt och ta hösten som en ny utmaning och göra de bästa av situationen. Känns riktigt skönt att ha spenderat en hel vecka här i Stockholm, de kommer iaf kännas riktigt bra när hösten kommer och ha nått underbart att blicka tillbaka på och känna att man vet vad som väntar varje gång man kommer till Stockholm.
Nu sitter jag bara här med en god frukost i magen och njuuter av de sista timmarna både av att vara i Stockholm och att jag har semester.

21 Juli. Idag är sen sån dag vi kan stryka.

Nu börjar ångesten saknat men säkert krypa sig allt närmre. Om bara två dagar åker jag hem till Norrköping vilket känns väldigt bra för där hemma väntar min andra halva. Men när jag kommer hem då väntar även jobbet igen, dä är min semester slut för denna gång och hösten knackar på.
Grabbarna har dragit igång med hockeyträningen och nästa vecka börjar de på is. Måste allt gå så j*vla fort jämt. Nu känns de som att en lååång säsong väntar framför oss innan vi kan umgås normalt igen.  Idag kände jag att jag var lite nego i detta inlägg men de är rätt skönt och bara få skriva av sig ibland. Hade tänkt och ta en promenad nu och rensa tankarna men va hände då, jo självklart kom regnet. hipp hipp. näe bäst jag slutar skiva och återkommer när jag är på bättre humör!!

Saknar oss

20 Juli. Tio tusen meter upp i luften ser jag allt så klart...

Hade tänkt och ta en sovmorogn idag men de gick ju inte riktigt som jag ville. Vakande strax innan sju och kände att de skulle bli svårt att somna om. Så då va de bara kliva upp och passa på och njuta av den vackra morgonen.
Kvällen igår va en kanon lyckad kväll med tjejerna. Ibland önskar jag att jag bodde kvar i Stockholm så jag fick ta del av sånt här oftare. Finner inga ord på hur tacksam jag är som har er. Ni är BÄST!

19 Juli. Sommar,sol och lite stress.

Stress, stress, stress. Ska man behöva stressa på sin semester!? Tycker man stressar runt så mycket ändå men på semestern ska man inte behöva känna av nått sånt. Men just idag är jag jätte stressad. Klockan ringde vid sju imorse då va de bara att kliva upp och ta sig till vårdcentralen och göra sitt första cellprov efter att man har fyllt 23. Inget jag uppskattar. Usch va jag inte gillar att göra sånt, tur att de bara är var tredje år.

Nu sitter jag här med frukosten i högst hugg och och kaffet och dess rykande ånga måste sväljas, väskan ska packas och ombyta av kläder vore bra. Om 50 min ska jag befinna mig hos frissan och fixa till mitt fågelbo till frisyr där efter är det bara och ta sig in till stan fortas möjligast för att köpa den fina klänningen jag har sett ut till systers bröllop. Ikväll väntas en underbar middag med mina bästa vänner. Näe nu måste jag verkligen rusa om jag ska hinna med allt som ska göras.

Kram

17 Juli. 2 timmar kvar. Nu är de nära.

Om bara två ynka timmar sitter jag på tåget påväg till Stockholm. Som jag har längtat till de. Storstan. Stressen, lukten av tunnelbaka, shopping, tuttande bilar, partynätterna, Medis uteservering. Ja efter allt i Stockholm längtar jag efter just nu. Visst har jag haft de skönt här på landet men efter ett tag blir de segt. Vädret har inte vart på topp så min sysselsättnig här  har vart träning, träning och åter träning. Men trots vädret och träningen har jag även hunnit med lite shopping vilket jag är jättenöjd med.

Näe nu måste jag packa de sista och slänga i mig lite mat innan de långa tåg resan börjar rulla till huvudstan.

Lite utav de jag har shoppat.

Trots att de bara är Juli så blev de en sm...

img_4890 (MMS)

Trots att de bara är Juli så blev de en smygpremiär på kräftor vilket var fantastiskt gott. :)

16 Juli. Semester och 9 grader.

Tackar som frågar jag lever och mår ganska bra om jag får säga de själv. Har verken haft lust eller tid att blogga den senaste månaden p.g.a. måånga olika anledningar men nu hoppas jag att jag har fått lite mer lust och att skriva oftare. För tillfälligt kan jag inte skylla på tiden för nu har jag semester och befinner mig i stugan på landet i en liten by i Dalarna där jag känner att jag kna glömma allt jobbig som är hemma.

Imorogn bär de av till Stockholm för att väcka gamla minnen till liv och träffa alla underbara vänner som alltid finns där för en. Veckan är fullspäckad med en massa roliga saker varenda dag. Vilket känns riktigt skönt för på ett sätt längtar jag hem för där befinner sig bästa men när jag kommer hem så börjar jag även jobba igen och bästa börjar sin hockey vilket gör att tiden med varandra inte räcker till. Vi va inte så smarta när vi bestämde semester. Han fick ledigt långt innan jag ens hade visste att jag skulle få semester. Men så kan de blir ibland. Men de lilla vi har haft md varandra har vart underbart. Nu är de trots allt bara en vecka kvar till vi ses. LÄNGTAR!

Vi har även flyttat till en annan lägenhet som vi stormtrivs i. De känns mer som våran lägenhet lite mer personlig än den andra vi hade. Tror de kommer blir kanon och bo där minst ett år iaf. Just nu känner jag att jag trivs med lägenheten jag trivs med jobbet jag trivs med som jag jobbar med jag stormtrivs med bästa men jag trivs inte speciellt bra i Norrköing, Om jag hade fått välja hade jag nog tagit med mig allt som gick till en annan stad. Men man kan faktiskt inte få allt här i världen så egentligen är det bara och ta nya tag och se de som en utmaning.

Nu ska jag krypa ner i soffan och kolla på film eftersom de är bara 9 grader och regn där jag befinner mig så de finns inte så mycket och göra. förhoppningsvis är jag tillbaka snart och uppdaterar! Kram

Avslutar med en solig bild från midsommar på mig och min systerdotter!